A vállalati feszültség feloldásának tökéletes eszköze

Egy vállalat életében számos olyan tényező fordulhat elő, mely szinte észrevétlen rontja a hatékonyságot, akadályozza a gyors és sikeres reakciót akármilyen feladatra, legyen az akár probléma vagy lehetőség. Mindkettő éppoly veszélyes azonban. Tegyük fel ugyanis, ha egy vállalat nem elég gyorsan, vagy nem jól reagál egy fellépő problémára, hatalmas károkat és veszteségeket szenvedhet, hiszen az időtényező és a hatékony módszerek ilyenkor aranyat érhetnek. Amennyiben azonban egy cég nem reagál gyorsan és jó ötletekkel egy lehetőségre, mindazon túl, hogy eredményektől, növekedéstől eshet el, még nagyobb veszteségeket is szenvedhet. Tegyük fel ugyanis, ha valamelyik versenytárs sokkal gyorsabban és jobban reagál, és elveszítjük ezáltal a lehetőséget, nem csak lemaradunk az eredményekről, a versenytárs növekedést fog elérni, vagyis a versenyben is alul maradunk sajnos.

Minél nagyobb egy vállalat, minél több országból érkező ember jelenik meg munkavállalóként, annál több kultúra, szokás, konfliktuskezelési gyakorlat találkozik, ami sajnos lappangó munkahelyi feszültségeket eredményezhet. Ez a legveszélyesebb, hiszen nem látványos. A felszín alatt marad, és sokszor észre se veszi a vállalatvezetés. Csak akkor válik látványossá a probléma, mikor sikerül megoldani, méghozzá azon keresztül, hogy mennyivel jobban és gördülékenyebben, hatékonyabban működik a vállalat akár egy átlagosnak mondható időszakban is. Persze teljesen látványos a válsághelyzetben vagy a lehetőségek kapujában lesz a fejlődés. Hogyan lehetséges ennek a fajta stressznek a kezelése, ha egyszerűen nem látványos és kimondatlan feszültségekből ered? Úgy, hogy összehozzuk az egyes kultúrákból származó munkavállalókat egy közös tréning során. Ez pedig nem más, mint az úgynevezett interkulturális tréning.

Ennek során a különböző típusú, különböző értékeket előtérbe helyező, különböző kommunikációs formát bonyolító emberek nem csak megismerik a másik kultúráját és szokásait, de közelebb is kerülnek azokhoz a problémákhoz, melyek ebből fakadhatnak, és megtanulják gyorsan és hatékonyan kezelni azokat. Tehát, azok a feszültségi források, melyek eddig láthatatlanok voltak, nem csak előtérbe kerülnek, de a hozzájuk kapcsolódó megoldási lehetőségek is a munkavállalók rendelkezésére állnak majd. Így már nem csak hogy feloldódik az eddigi lappangó feszültség problémája, de egyenesen meg is oldódnak ezek a mindennapi szituációk, így emelve a vállalati hangulatot és csökkentve a feszültséget, ami a hatékonyságot nagymértékben növelni fogja, a reakció időt pedig csökkenti.